Sådan får mine kunder udbytte af en workshop
Mine kunder er seje! Så er det sagt. De vil lære noget, og de vil bruge det, de lærer i [...]
Slår du rekorder, som slår din spørgeskemamodtager helt ud?
Som konsulent lytter jeg, når nogen siger spørgeskema. Selv om jeg har haft fingrene i spørgeskemaer siden 2007, bliver jeg [...]
Skrive en kommentar i et spørgeskema, nej, det gider jeg ikke!
Kommentarfelter, (også kendt som fritekstfelter) i spørgeskemaer kan hjælpe med at forstå modtagernes svar bedre. Kommentarfeltet kan være nødvendige for [...]
3 tips til rekruttering til interviews og fokusgrupper
Du har besluttet at lave en interviewundersøgelse. Det kan være interviews med enkeltpersoner eller fokusgrupper. Inden du går i gang [...]
1 stjerne: Dårlige kursusanmeldelser og spørgeskemaets begrænsning
En organisation har udviklet et online kursus (et e-læringswebinar eller lignende) Når deltagerne har gennemført kurset, svarer de på enkle [...]
Evalueringskultur er de spørgeskemaer, der ryger i skraldespanden
Lad mig tage dig med ind i en organisation, du kender den nok: Organisationen sender et væld af evalueringer ud [...]